Au secours !

Anything and Everything. Chat about stuff not related to PopTray.

Moderators: KY Dave, jojobear99, Rdsok

Post Reply
Jean-Pierre LE ROUX
First Timer

Au secours !

Post by Jean-Pierre LE ROUX » Sat Aug 26, 2006 9:48 am

Bonjour,

J'ai téléchargé POP TRAY et j’ai configuré 3 comptes.
Je suis sous Windows XP pack2.
Ma messagerie est OUTLOOK EXPRESS 6.
J’ai fait des essais vers les 3 comptes mais j’ai le message d’erreur suivant :

« Erreur de connexion : socket error =10054
Connection reset by peer”

Quand je vais voir mes comptes, il y a le logo d’erreur qui apparaît (enveloppe barrée verticalement du point d’exclamation rouge)

Que dois-faire et comment m’y prendre ?

* De plus, j’ai régulièrement le message d’erreur qui s’affiche sur mon écran.

Merci pour votre aide !
JP LE ROUX

homaquebec
PopTray Family

Re: Au secours !

Post by homaquebec » Sun Aug 27, 2006 3:15 pm

Jean-Pierre LE ROUX wrote:Bonjour,

J'ai téléchargé POP TRAY et j’ai configuré 3 comptes.
Je suis sous Windows XP pack2.
Ma messagerie est OUTLOOK EXPRESS 6.
J’ai fait des essais vers les 3 comptes mais j’ai le message d’erreur suivant :

« Erreur de connexion : socket error =10054
Connection reset by peer”

Quand je vais voir mes comptes, il y a le logo d’erreur qui apparaît (enveloppe barrée verticalement du point d’exclamation rouge)

Que dois-faire et comment m’y prendre ?

* De plus, j’ai régulièrement le message d’erreur qui s’affiche sur mon écran.

Merci pour votre aide !
JP LE ROUX
Translation :

I installed PopTray and set up three accounts. When I make tests with them, I get this error message "socket error =10054
Connection reset by peer”.

When I want to "see" my accounts, the error icon appears (envelope with a red exclamation mark.

What must I do?

I addition, I regularly have the error message on my screen.

Message edited August 28 [Message édité le 28 août]

Answer [Réponse]

According to an answer given by KY Dave in this post, your problem could come from your firewall. [...]

Translation

Selon une réponse déjà donnée par KY Dave sur ce site, ton problème pourrait venir du pare-feu qui ne donne pas à PopTray accès à Internet.

Dans les OPTIONS AVANCÉES, coche Ignorer les erreurs au moment de la connection et Ignorer la réception d'erreurs.

Vérifie bien tous les paramètres de tes comptes, assure-toi que ton pare-feu donne à PopTray accès à Internet. Enregistre le tout. Quitte Poptray, lance-le à nouveau et teste tes comptes. Bonne chance.

Jean-Pierre LE ROUX
First Timer

Post by Jean-Pierre LE ROUX » Tue Aug 29, 2006 12:02 pm

Bonjour,

Malgré les manips recommandées, j'ai toujours le même problème!
Désolé. :oops:

homaquebec
PopTray Family

Post by homaquebec » Tue Aug 29, 2006 2:29 pm

Jean-Pierre LE ROUX wrote:Bonjour,

Malgré les manips recommandées, j'ai toujours le même problème!
Désolé. :oops:
Translation

Even by using your recommandations and KY Dave's ones in his post (that you translated), I still have the same problem.

KY Dave,

Did you understand Jean-Pierre's problem (he always gets the message "Connection error : socket error =10054
Connection reset by peer ") when he makes tests witht his three accounts? When he want to "see" his accounts, the error icon appears (envelope with a red exclamation mark). In addition, he regularly has the error message on his screen.

Do you have something else to suggest? Or, could you write a new answer that I will translate or ask some more details if necessary.

KY Dave
Not the Developer

Post by KY Dave » Tue Aug 29, 2006 4:48 pm

Try these suggestions and see if they fix the ERROR WINDOW problems...

in PopTray, OPTIONS TAB, ADVANCED OPTIONS, check the box for IGNORE CONNECTION ERRORS.
in PopTray, OPTIONS TAB, ADVANCED OPTIONS, check the box for IGNORE RETRIEVE ERRORS.

SAVE OPTIONS, QUIT PopTray, RESTART.

The suggested settings let PopTray ignore the problems and continue checking the accounts per the timer settings.

I would ask how often he has PopTray set to check his account and would recommend around 10 minutes for a time setting.

Does he have any other program checking email at the same time? If so, that could cause the problem.
KY Dave

Family Blog
You can STOP SPAM using PopFile and PopTray.

homaquebec
PopTray Family

Post by homaquebec » Tue Aug 29, 2006 8:46 pm

KY Dave wrote:Try these suggestions and see if they fix the ERROR WINDOW problems...

in PopTray, OPTIONS TAB, ADVANCED OPTIONS, check the box for IGNORE CONNECTION ERRORS.
in PopTray, OPTIONS TAB, ADVANCED OPTIONS, check the box for IGNORE RETRIEVE ERRORS.

SAVE OPTIONS, QUIT PopTray, RESTART.

The suggested settings let PopTray ignore the problems and continue checking the accounts per the timer settings.

I would ask how often he has PopTray set to check his account and would recommend around 10 minutes for a time setting.

Does he have any other program checking email at the same time? If so, that could cause the problem.
Translation - Traduction

Dans les OPTIONS AVANCÉES, cocher les cases "Ignorer les erreurs au moment de la connection" et "Ignorer la réception d'erreurs".

Enregistrer, fermer Poptray et le réouvrir.

Cela fait en sorte que Poptray ignore les erreurs et continue de vérifier le courrier.

À quelle fréquence les comptes sont-il vérifiés? La fréquence suggérée est aux 10 minutes.

Est-ce qu'un autre programme vérifie le courrier en même que PopTray? Le cas échéant, cela pourrait être la cause du problème.

Et je demande un renseignements additionnel : s'agit-il de comptes POP ou d'autres type de comptes?

Post Reply